tirsdag 13. november 2012

En dag i NRK

Fredag den 9. November, tok media-klassen en tur til NRK.
Vi fikk en guidet tur på selve NRK - huset, hvor vi fikk se blant annet ulike studioer, hvor dagsrevyen og sporten blir spilt inn, og de større studioene hvor underholdningsprogrammene produseres. I tillegg fikk vi se et av de fem kostymelagrene til NRK, som inneholdt flere tusen kostymer fra programmer langt tilbake i tid.

Deretter fikk vi møte Pål Gordon Nilsen fra Kongsberg, og Arne Scheie, begge sportsreportere for NRK.
De fortalte mye nyttig om hvordan det er å jobbe innen NRK, om hvordan man får muligheten til et slikt yrke og om hva deres jobb hverdag besto av. I tillegg ga de elevene mulighet til å stille direkte spørsmål, noe jeg synes var veldig nyttig.

Siste del av ekskursjonen skulle vi få være tilskuere ved et talk-show kalt Lindmo, med Anne Lindmo som programleder. Under denne sendingen var By og Rønning, Ray Kay, Marit Larsen og Selvaag gjester.
Jeg synes ikke selve programmet var noe for meg, men det ga et innblikk i hvor mye arbeid som må til for å lage en sending, og det var lærerikt.

Jeg synes selve ekskursjonen var veldig interessant. Det ga meg et innblikk i hvordan det er å arbeide innenfor NRK, men også hvor viktig det er med detaljer innen Tv og nett.





   


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar